Szempontok az elemzéshez
2015.08.30 10:54írta: Mészáros Beáta
1. A tanár tevékenységében
• Hogyan irányítja az óra folyamatát?
• Rugalmasan alkalmazkodik-e a játszók igényeihez?
• Képes-e beépíteni a játszók ötleteit?
• Megteremti a szabad véleménynyilvánításra alkalmas légkört?
• Érthetően adja-e meg a feladatokat?
• Világosak-e a munkaformák keretei és céljai?
• Példamutató és ösztönző-e a tanári szerepbe lépés?
• Valóban a fókuszba állított kérdésre keresi-e a játék a választ?
• Az esetlegesen adódó konfliktusokat hogyan kezeli?
• Az adott korosztálynak és tanulói csoportnak való-e a felkínált téma?
• Mik voltak az alkalmazott konvenciók és munkaformák?
• Mozgósítja-e a játszókat a felkínált szerep?
2. A tanár kommunikációjában
• Alkalmazza-e a drámára sajátosan jellemző tanári kérdéstechnikát?
• Hogyan kezelte a játszók válaszait?
• Gesztusaival, beszédstílusával ösztönzi-e a szabad véleménynyilvánítást?
3. A tervezett és megvalósított órában
• Mennyire sikerült megvalósítania az óra tervezett menetét?
• Szükség volt-e az óravezetés közben változtatásra és mi volt az oka?
• Célravezetőbb volt-e a lecserélt helyett választott munkaforma?
———
Vissza