Szempontok az elemzéshez

2015.08.30 10:54

írta: Mészáros Beáta

1. A tanár tevékenységében

•      Hogyan irányítja az óra folyamatát?

•      Rugalmasan alkalmazkodik-e a játszók igényeihez?

•      Képes-e beépíteni a játszók ötleteit?

•      Megteremti a szabad véleménynyilvánításra alkalmas légkört?

•      Érthetően adja-e meg a feladatokat?

•      Világosak-e a munkaformák keretei és céljai?

•      Példamutató és ösztönző-e a tanári szerepbe lépés?

•      Valóban a fókuszba állított kérdésre keresi-e a játék a választ?

•      Az esetlegesen adódó konfliktusokat hogyan kezeli?

•      Az adott korosztálynak és tanulói csoportnak való-e a felkínált téma?

•      Mik voltak az alkalmazott konvenciók és munkaformák?

•      Mozgósítja-e a játszókat a felkínált szerep?

 

2. A tanár kommunikációjában

•      Alkalmazza-e a drámára sajátosan jellemző tanári kérdéstechnikát?

•      Hogyan kezelte a játszók válaszait?

•      Gesztusaival, beszédstílusával ösztönzi-e a szabad véleménynyilvánítást?

 

3. A tervezett és megvalósított órában

•      Mennyire sikerült megvalósítania az óra tervezett menetét?

•      Szükség volt-e az óravezetés közben változtatásra és mi volt az oka?

•      Célravezetőbb volt-e a lecserélt helyett választott munkaforma?

Vissza