Újdonságok
Konvenciók
2015.08.30 10:43
írták: Kaposi László, Lipták Ildikó, Mészáros Beáta, Takács Gábor
A konvenciók1 azokat a módokat jelzik, ahogy az idő, a tér és az emberi jelenlét kapcsolódhatnak egymáshoz, s ezáltal sokrétően alakíthatók különböző jelentéstartalmak megteremtése érdekében. Ennélfogva a különböző konvenciók az idő,...
———
A tanári kérdéstechnika
2015.08.30 10:47
írta: Mészáros Beáta
1. A tanári nyelvhasználatról általában
A dráma, mint komplex módszeregyüttes – akár szaktárgyi órán, akár önálló óraként használjuk – speciális igényeket támaszt a pedagógussal szemben. Mint minden pedagógiai eszköznek, a drámának is vannak olyan építőkövei, amelyek egyedivé,...
———
Tanári értékelés a drámaórán
2015.08.30 10:49
írta: Mészáros Beáta
A tanári nyelvhasználatról
A drámaóra – jellegéből adódóan – eltér a többi tanórától. Megbontja a szokásos tantermi frontális formát, tanulási területei nem korlátozódnak egyetlen tudomány vagy művészeti ág területére (a témaválasztásnak csak a drámatanár fantáziája szabhat...
———
Fogalomtár
2015.08.30 10:50
Kaposi L.1, J. Neelands2, G. Bolton3, Sándor L. I. 4 alapján
Akció: A színpadi cselekvés neve. Ezek következhetnek a szövegből is, de mai értelemben akciónak inkább azokat az önálló értékű cselekvéseket nevezzük, amelyek a helyzetek, a szereplők, illetve a kapcsolatok jellemzésére szolgálnak, s...
———
Szempontok az elemzéshez
2015.08.30 10:54
írta: Mészáros Beáta
1. A tanár tevékenységében
• Hogyan irányítja az óra folyamatát?
• Rugalmasan alkalmazkodik-e a játszók igényeihez?
• Képes-e beépíteni a játszók ötleteit?
• ...