Cikkek archívuma
Szakmai fórum
2016.01.27 13:48
A XIII. kerületben tanító informatika tanárok számára tatottunk módszertani beszámolót az Erasmus+ program keretein belül elnyert drámapedagógiai projektről. Ismertettük a céljainkat, miért is vágtunk bele a prjektbe, mit szeretnénk elérni, milyen eszközöket, módszereket ismertünk meg, hogyan...
———
Egy kiállítás képei Schöffer
2016.01.26 13:35
Nicolas Schöffer és mi a Műcsarnokban
"A legnagyobb hangsúlyt a tárlaton a művészt ismertté tevő kibernetikus és kinetikus szobrai kapják, de emellett bepillantást nyújt az anyag a festőként induló Schöffer korai munkáiba, valamint a meg nem valósult építészeti, olykor város méretű terveiből...
———
Üvegkígyó
2016.01.26 09:32
A konkvisztádorok megérkeztek Dél-Amerikába. Az ott élő indián törzsek külön éltak, és úgy gondolták, hogy ők a széttört üvegkígyó részei. Hittek abban, hogy elérkezik az a pillanat, amikor az üvegkígyó újra eggyé válik.
A diákok a feladatot végik csukott szemmel végezzék, fontos a bizalom, a...
———
Székfoglaló másképpen
2016.01.26 09:29
Három vagy négy kategóriát állítunk fel pl.: ige, főnév, melléknév. A kategóriát nem nevezzük meg, csak mindegyikhez felírunk néhány példát és kérjük, hogy a diákok nevezzék meg azokat, majd bővítsük a felsorolást további példákkal.
Mindegyik kategóriához hozzárendelünk egy színt. (Célszerű...
———
Jelzős nevek
2016.01.26 09:19
Körben állunk, egymás után sorban a következő tanuló mindja a nevét. A bemutatkozás során a név mellé egy olyan jelzőt kell mondani, ami a személyt jellemzi. Amikor a sor végére értünk, a jelzős név mellé egy mozdulatot is kell tenni, a mozdulatot mindenki elismétli.
A játékmester a kör közepére...
———
Hanglabda
2016.01.26 09:16
A labdát eldobva egy hangot kell adni. A labdát elkapva a hangot meg kell ismételni, azt eldobva egy új, olyan hangot kell adni, ami még nem volt.
Tanórán alkalmazni lehet például képletek gyakorlására.
———
Green Children
2016.01.05 20:05
LESSON PLAN
Green Children (process drama)
Teacher: Taylor Ibolya
Date & time: 2015.10.12.
Institution: Ady Endre High School, Budapest
Age of learners: 17
Level: pre- intermediate
Overall objective: Students will be aware of issues of immigration from different viewpoints, and...
———
Rendszerezés drámapedagógia segítségével
2016.01.05 19:40
Bemutató óra a támogató-látogató csoport valamint informatika szakos kollégák számára
Tantárgy: Informatika
Tanulócsoport: 9. ny
Készítette: Törökné Karakas Marianna
Ady Endre Gimnázium, Budapest
Témakör:
1. AZ INFORMATIKAI ESZKÖZÖK...
———
Az IKT technológia veszélyei
2016.01.05 19:38
Bemutató óra leendő tanulóknak és szüleiknek
Tantárgy: Informatika
Tanulócsoport: 9. ny
Készítette: Törökné Karakas Marianna
Ady Endre Gimnázium, Budapest
Témakör:
1. AZ INFORMATIKAI ESZKÖZÖK HASZNÁLATA
Az óra...
———
Adaptáció
2016.01.05 19:12
Lipták Ildikó
Az adaptivitás nem idegen kifejezés a pedagógusok számára: a hétköznapi pedagógiai helyzetekben az egyéni sajátosságokra tekintettel levő differenciálást és az egyéni sajátosságok ismeretében megvalósuló egységes oktatást nevezik adaptív oktatásnak (Nádasi M., 2000).
A drámajátékok...