Cikkek archívuma

Drámapedagógiai foglalkozás a KB 35 társulattal

2015.11.04 07:53
A támogató csoportunk tagja, Fodor Éva, a KB 35 Inárcsi Színjátszó Közhasznú Egyesület tagja. Foglalkozást szervezett a tantestület vállalkozó szellemű kollégái részére melyy során beavató drámafoglalkozás keretein belül ismrehettük meg a nyílt drámafolyamat módszerét, és vitt végig bennünket...

Labdajáték

2015.10.14 19:38
A játék alapvetően az ismerkedést szolgálja, de átültethető bármely tantárgy tanítási folyamatába, ha új fogalmakat akarunk elsajáttíttatni. A labdát a játékvezető dobja az első tanulónak aki hangosan mondja a nevét (az első fogalmat, ami a tanult témáról az eszébe jut), majd tovább dodja a labdáta...

"Bach csomópont"-zenei-mozgásos-táncismereti foglalkozáson

2015.10.14 18:36
A Nemzeti Táncszínház és a Közép-Európa Táncszínház közös programjával a középiskolás diákokat invitálja egy komplex táncismereti napra a MOM Kulturális Központba.  A Közép-Európa Táncszínház délelőtti előadását követően a fiatalok különleges színházi térben vehetnek részt egy mozgásismereti...

eTwinning Szeminárium - 24-26. szept. 2015. Pozsony

2015.10.14 17:25
Hogyan készítsünk jó együttműködési eTwinning projektet Sallai Zoltán résztvevő tanár szakmai beszámolója Az eTwinning szeminárium  középiskolai tanároknak szólt, amelyen a résztvevő országok: Szlovákia, Csehország, Ciprus, Magyarország, Bulgária, Lengyelország, Portugália, Málta,...

Beszámoló a tantestületi értekezleten

2015.09.29 20:30
2015. szeptember 16-án a tantestületi értekezlet végén kaptunk lehetőséget, hogy beszámoljunk a horvátországi képzésről. A beszámoló végén bemutattunk egy olyan gyakorlatot, mely segít építeni a kontextust és a rézstvevő kollégák azonnal felismerték, hogy a saját tanóráikon hogyan tudnák...

Erasmus+ továbbképzésen az Ady-s tanárok

2015.09.01 21:13
2015 augusztusában az Ady Endre Gimnázium tanárai elnyerték azt a lehetőséget, hogy a horvátországi Lovranban töltsenek 10 napot egy módszertani továbbképzésen. A nemzetközi kurzuson a magyar résztvevőkön kívül Belgiumból, Bulgáriából, Észtországból, Lettországból, Írországból és Portugáliából...

Szempontok az elemzéshez

2015.08.30 10:54
írta: Mészáros Beáta 1. A tanár tevékenységében •      Hogyan irányítja az óra folyamatát? •      Rugalmasan alkalmazkodik-e a játszók igényeihez? •      Képes-e beépíteni a játszók ötleteit? •     ...

Fogalomtár

2015.08.30 10:50
Kaposi L.1, J. Neelands2, G. Bolton3, Sándor L. I. 4 alapján Akció: A színpadi cselekvés neve. Ezek következhetnek a szövegből is, de mai értelemben akciónak inkább azokat az önálló értékű cselekvéseket nevezzük, amelyek a helyzetek, a szereplők, illetve a kapcsolatok jellemzésére szolgálnak, s...

Tanári értékelés a drámaórán

2015.08.30 10:49
írta: Mészáros Beáta A tanári nyelvhasználatról A drámaóra – jellegéből adódóan – eltér a többi tanórától. Megbontja a szokásos tantermi frontális formát, tanulási területei nem korlátozódnak egyetlen tudomány vagy művészeti ág területére (a témaválasztásnak csak a drámatanár fantáziája szabhat...

A tanári kérdéstechnika

2015.08.30 10:47
írta: Mészáros Beáta 1. A tanári nyelvhasználatról általában A dráma, mint komplex módszeregyüttes – akár szaktárgyi órán, akár önálló óraként használjuk – speciális igényeket támaszt a pedagógussal szemben. Mint minden pedagógiai eszköznek, a drámának is vannak olyan építőkövei, amelyek egyedivé,...