Cikkek archívuma
Drámapedagógiai foglalkozás a KB 35 társulattal
2015.11.04 07:53
A támogató csoportunk tagja, Fodor Éva, a KB 35 Inárcsi Színjátszó Közhasznú Egyesület tagja. Foglalkozást szervezett a tantestület vállalkozó szellemű kollégái részére melyy során beavató drámafoglalkozás keretein belül ismrehettük meg a nyílt drámafolyamat módszerét, és vitt végig bennünket...
———
Labdajáték
2015.10.14 19:38
A játék alapvetően az ismerkedést szolgálja, de átültethető bármely tantárgy tanítási folyamatába, ha új fogalmakat akarunk elsajáttíttatni.
A labdát a játékvezető dobja az első tanulónak aki hangosan mondja a nevét (az első fogalmat, ami a tanult témáról az eszébe jut), majd tovább dodja a labdáta...
———
"Bach csomópont"-zenei-mozgásos-táncismereti foglalkozáson
2015.10.14 18:36
A Nemzeti Táncszínház és a Közép-Európa Táncszínház közös programjával a középiskolás diákokat invitálja egy komplex táncismereti napra a MOM Kulturális Központba.
A Közép-Európa Táncszínház délelőtti előadását követően a fiatalok különleges színházi térben vehetnek részt egy mozgásismereti...
———
eTwinning Szeminárium - 24-26. szept. 2015. Pozsony
2015.10.14 17:25
Hogyan készítsünk jó együttműködési eTwinning projektet
Sallai Zoltán résztvevő tanár szakmai beszámolója
Az eTwinning szeminárium középiskolai tanároknak szólt, amelyen a résztvevő országok: Szlovákia, Csehország, Ciprus, Magyarország, Bulgária, Lengyelország, Portugália, Málta,...
———
Beszámoló a tantestületi értekezleten
2015.09.29 20:30
2015. szeptember 16-án a tantestületi értekezlet végén kaptunk lehetőséget, hogy beszámoljunk a horvátországi képzésről. A beszámoló végén bemutattunk egy olyan gyakorlatot, mely segít építeni a kontextust és a rézstvevő kollégák azonnal felismerték, hogy a saját tanóráikon hogyan tudnák...
———
Erasmus+ továbbképzésen az Ady-s tanárok
2015.09.01 21:13
2015 augusztusában az Ady Endre Gimnázium tanárai elnyerték azt a lehetőséget, hogy a horvátországi Lovranban töltsenek 10 napot egy módszertani továbbképzésen. A nemzetközi kurzuson a magyar résztvevőkön kívül Belgiumból, Bulgáriából, Észtországból, Lettországból, Írországból és Portugáliából...
———
Szempontok az elemzéshez
2015.08.30 10:54
írta: Mészáros Beáta
1. A tanár tevékenységében
• Hogyan irányítja az óra folyamatát?
• Rugalmasan alkalmazkodik-e a játszók igényeihez?
• Képes-e beépíteni a játszók ötleteit?
• ...
———
Fogalomtár
2015.08.30 10:50
Kaposi L.1, J. Neelands2, G. Bolton3, Sándor L. I. 4 alapján
Akció: A színpadi cselekvés neve. Ezek következhetnek a szövegből is, de mai értelemben akciónak inkább azokat az önálló értékű cselekvéseket nevezzük, amelyek a helyzetek, a szereplők, illetve a kapcsolatok jellemzésére szolgálnak, s...
———
Tanári értékelés a drámaórán
2015.08.30 10:49
írta: Mészáros Beáta
A tanári nyelvhasználatról
A drámaóra – jellegéből adódóan – eltér a többi tanórától. Megbontja a szokásos tantermi frontális formát, tanulási területei nem korlátozódnak egyetlen tudomány vagy művészeti ág területére (a témaválasztásnak csak a drámatanár fantáziája szabhat...
———
A tanári kérdéstechnika
2015.08.30 10:47
írta: Mészáros Beáta
1. A tanári nyelvhasználatról általában
A dráma, mint komplex módszeregyüttes – akár szaktárgyi órán, akár önálló óraként használjuk – speciális igényeket támaszt a pedagógussal szemben. Mint minden pedagógiai eszköznek, a drámának is vannak olyan építőkövei, amelyek egyedivé,...